65% מתושבי בית שמש מתגוררים בשכונות החרדיות

    אבי יעקב No Comments on 65% מתושבי בית שמש מתגוררים בשכונות החרדיות
    23:02
    16.05.24
    נתי קאליש No Comments on ראש הישיבה בדברים נוקבים: "הגיוס הוא אסון גדול ונורא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד וההכרעה המשפטית לגבי חוקיות הבחירות בבית שמש שהגיעה לפתחו של בית המשפט העליון טרם נפלה, נתון מעניין שהגיע השבוע ממשרד הפנים מלמד כי המציאות חזקה מכל משפט ומכל ערכאה, ובית שמש הולכת ומתייצבת יותר ויותר כעיר בעלת ציבור תושבים חרדי גדול, וכיום על כל תושב שאינו חרדי בעיר ישנם – שני תושבים חרדים.

    לפי הנתונים שפורסמו בימים אלו על ידי משרד הפנים, מתברר כי ברבעון הקודם חצתה בית שמש את רף ה-100.000 תושבים, והיא נכנסת אחר כבוד ל'רשימת הערים הגדולות בישראל'. לפי הנתון הרישמי בבית שמש מתגוררים 100.061 תושבים.

    מעיון בתוך הנתונים יש גם נתוני חלוקת העיר לשכונות, ולפי חלוקה זו, בשכונות החרדיות של העיר מתגוררים 65.485 תושבים, שהם כ-65% מכלל תושבי העיר. מספר חשוב שאמור להילקח בכל קונסטלציה אפשרית.

    בין השכונות החרדיות נמצאת שכונת רמת בית שמש א' (רמת הנחלים) שהיא לפי הנתונים השכונה הגדולה בעיר עם 24.796 תושבים. שכונה זו היא שכונה מעורבת בחלקה שלא כמו שאר השכונות החרדיות, ובבחירות האחרונות רק כ80% מהתושבים בה הצביעו למפלגות חרדיות. אך עם זאת, בניכוי חלק זה ניתן להשלים תושבים חרדים שגרים בשכונת בר-אילן או בשכונות העיר הוותיקה (כ-15% מקולות הבוחרים בשכונות אלו בבחירות האחרונות), כך שהפער נשמר אם לא מתרחב עוד יותר.

    גורמים בציבור החרדי בבית שמש אומרים כי "מפת הנתונים כפי שהובאה לידי ביטוי בדו"ח הרישמי של משרד הפנים, לא רק שהיא מלמדת על יחסי הכוחות האמיתיים בבית שמש, אלא גם מלמדת כי במסגרת הניסיון להשחיר את פני הציבור החרדי בבית שמש, מנסים אנשי תקשורת ופעילים פוליטיים להילך אימים על הציבור ולעורר חיכוכים בין התושבים בטוענה כי מדובר ב'קרב אחרון על בית שמש', בעוד והמציאות המספרית מלמדת כי אין כל 'קרב' שכזה, הציבור החרדי מונה כשני שליש מתושבי העיר, ועם זאת ישנם יחסי שכונות תיקנים וחיוביים, והציבור החרדי הוא זה שהביא לבית שמש את הרווחה והשגשוג הכלכלי ואת האפשרות הנאותה לבעלי עסקים מקומיים להתפרנס בכבוד".

    אחד מראשי המפלגות החרדיות בעיר, מבקש לסייג ולומר "מדובר אומנם תושבים, לא בבוחרים, הווי אומר שבמספר הבוחרים בעיר, שהם מגילאי 17 ומעלה, עדיין אין פערים גדולים שכאלו, אלא מדובר במספר כמעט זהה, אבל ככל שיורד הגיל, גדל גם הפער, עד כי בגילאי הגן ניצב הפער על 80 מול 20 לטובת ילדי הציבור החרדי. אך כאמור במספר כולל של כל הגילאים יחדיו הוא 65% מול 35%".

    ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול הגיב לנתונים ואמר "ראשית זה יום חג לבית שמש, כאשר היא נכנסת לרשימת הערים הגדולות בישראל. עברנו בהחלט כברת דרך ארוכה, והנה שמה הטוב של בית שמש נישא לפניה, עד כי היא הפכה לאבן שואבת ליהודים מכל העולם שקובעים את ביתם בבית שמש, וכולנו תקווה ותפילה שכך היא תמשיך להיות, עיר שמקבלת את כולם מתוך כבוד ומאור פנים".

    "אינני רוצה להכנס לנושאי חלוקת הכוחות בין השכונות", אומר ראש העיר, "מבחינתי, ומבחינת עתידה של בית שמש זו עיר אחת שחייה בהרמוניה, אומנם יש כאלו שמנסים להבנות על מאבקים בין אוכלוסיות, אך בוודאי שלא ניתן להסכים לסגנון שכזה. כולנו אחים ולכולנו יש חזון משותף להביא להמשך התפתחותה של בית שמש, דבר שיטיב עם כלל התושבים באשר הם, חדשים כמו וותיקים, כפי שאכן עשינו בס"ד בחמשת השנים האחרונות, ולפיכך ברור שרק בדרכי שלום בלי חיץ ומחנאות נוכל להמשיך את התנופה הנפלאה לעיר".



    0 תגובות